WhatsApp naar 0610712478
Vragen? 088-4721500 (lokaal tarief)

Container huren

Heeft u vragen over het huren van een container?

Hoe werkt het?

Via Afval.nl kunt u eenvoudig een container huren. U kiest de container die het beste bij uw klus of verbouwing past.

Na betaling kan de container de volgende werkdag al bij u voor de deur geplaatst worden.

U mag de container tot 20cm over de rand vullen. Wij komen de container ophalen wanneer u klaar bent met uw klus of verbouwing. U kunt zelf aangeven wanneer de container weer opgehaald mag worden.

Meer informatie leest u op onze 'Hoe werkt het?' pagina.

Lees meer over een nieuwe container bestellen of wisselen

Kan ik als particulier ook een container huren?

Uiteraard! Wij leveren containers aan zowel zakelijke als particuliere klanten in heel Nederland.

Kan ik als zakelijke klant ook een container huren?

Uiteraard! Wij leveren bouwcontainers aan zowel zakelijke als particuliere klanten in heel Nederland.

Voor het afvoeren bedrijfsafval kunt u een abonnement afsluiten bij onze partner MKB-afval.nl

MKB-afval.nl heeft de scherpste tarieven in Nederland. Pak uw laaste maandfactuur van uw huidige inzamelaar en vergelijk! 

Hoe lang mag de container blijven staan?

Wij komen de container ophalen wanneer u klaar bent met uw klus of verbouwing. Onze klanten gebruiken de container gemiddeld 7 dagen.

U mag de container maximaal 3 maanden laten staan. Na 2,5 maanden maken wij een afspraak met u om de container weer op te laten halen.

Indien de container wordt ingewisseld voor een nieuwe container dan mag u de nieuwe container weer opnieuw 3 maanden huurvrij gebruiken.

Indien u de container langer dan 3 maanden wilt laten staan is dat alleen mogelijk tegen betaling van huur, de kosten hiervan zijn:

3m3 container:                 € 18,00 per maand
6m3 container:                 € 25,00 per maand
10m3 container open:         € 40,00 per maand
10m3 container dicht:         € 50,00 per maand 

Bovengenoemde tarieven zijn exclusief 21% BTW.

De container is geplaatst en ik wil alsnog annuleren. Wat moet ik doen?

Zodra de container is geplaatst is het annuleren/herroeppingsrecht niet meer van toepassing. Wij kunnen wel de container zonder afval weer ophalen, hiervoor wordt een loze rit a € 75,00 (excl. 21% btw) in rekening gebracht.

Wat kost een container?

Onze containers zijn zeer scherp geprijsd. Onze tarieven kunt u eenvoudig bekijken op onze tarieven pagina. Onze tarieven zijn all-in, dat betekent dat er geen extra kosten bijkomen op de website getoonde tarieven.  

Bekijk hier onze tarieven.

Wat is de levertijd van een container?

Onze containers kunnen de volgende werkdag al geleverd worden. Heeft u een container nodig in het weekend? Huur dan een container voor vrijdag. Dan kunt u de container het hele weekend gebruiken. Wij hanteren een maximaal huurtermijn van 3 maanden.

In sommige gevallen is het mogelijk om de container dezelfde dag nog te laten plaatsen. Hiervoor neemt u contact op met onze klantenservice. De kans is het grootst als u belt in de ochtend.

Onze containers worden geleverd op werkdagen van 08:00 uur – 17:00 uur. Indien u op werkdagen voor 17:00 uur een container besteld en de betaling daarvan gelijk voldoet, kan de container de volgende werkdag geplaatst worden.

 Plaatst u een bestelling na 17:00 en wilt u de container graag de volgende werkdag geleverd krijgen, zullen wij onze uiterste best doen de container alsnog voor u te plaatsen. Lukt dit niet, dan zal de container de volgende werkdag geplaatst worden.

Kunnen de afmetingen van de containergrootte afwijken?

Bij een 6 m3 container niet. Deze is landelijk en bij iedere afvalinzamelaar hetzelfde. De open 10 m3 containers kunnen afwijken en varieren van 8 tot 10 m3. De tarieven zijn daar uiteraard wel op aangepast.

NB bij het meten van de inhoudsmaat wordt rekening gehouden met een belading van -maximaal toegestaan- 20 cm boven de rand.

Heb ik een vergunning nodig?

In de meeste gevallen heeft u geen vergunning nodig om een bouwcontainer te laten plaatsen op de openbare weg, mits deze het verkeer en de omwonende niet hindert.

Woont u in een omgeving waar u een parkeervergunning nodig heeft? Dan is het meestal ook nodig om een vergunning voor uw container aan te vragen.

Wij adviseren onze klanten om zelf contact op te nemen met de gemeente om te beoordelen of er een vergunning nodig is.

Meer informatie over vergunningen voor een container

Of u voor het plaatsen van een container een vergunning nodig hebt, is afhankelijk van uw gemeente en waar u de container geplaatst wilt hebben. In de meeste gevallen heeft geen vergunning nodig om een container te laten plaatsen. Wilt u de container laten plaatsen op de openbare weg, en zal de container het verkeer en de omwonenden niet hinderen? Dan hoeft u vaak geen vergunning aan te vragen.

In sommige gevallen is het wel nodig dat u een vergunning heeft voor het plaatsen van een container. Wanneer u een container in een omgeving wilt plaatsen waar ook een parkeervergunning nodig is, dan is vaak ook een vergunning voor het plaatsen van een container nodig.

Indien u twijfelt of u een vergunning nodig heeft, kunt u het beste contact opnemen met uw gemeente. Wij regelen de aanvraag van een vergunning niet. Wij adviseren onze klanten om zelf contact op te nemen met de gemeente om te beoordelen of er een vergunning nodig is en om de aanvraag van de vergunning in orde te maken.

 

Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen van de container?

Nee, dit is niet per se noodzakelijk. Wel is het in sommige gevallen gemakkelijk. U kunt immers in overleg met de chauffeur precies aangeven waar u de container wilt hebben.

TIP! U kunt in het bestelproces aanvinken of de chauffeur u van te voren even belt.  

U hoeft niet aanwezig te zijn het plaatsen of ophalen van de container.

Tijdens het bestellen vragen wij u enkele gegevens in te vullen. Wij vragen u ook of u gebeld wilt worden door de chauffeur zodra hij onderweg is naar het afleveradres. U weet dan ongeveer hoe laat de chauffeur bij het afleveradres zal zijn en u kunt dan ook eventuele opmerkingen doorgeven.

U hoeft niet aanwezig te zijn bij het plaatsen van de container. Indien u de container op een bepaalde plek zoals een parkeerplaats geplaatst wilt hebben, kunt u deze afzetten met afzetlint. De chauffeur zal er dan van uit gaan dat de container op deze parkeerplaats geplaatst kan worden. Indien u geen opmerking heeft doorgegeven aan de chauffeur zal hij of zij de container naar eigen inzicht plaatsen.

Ook bij het ophalen hoeft u niet aanwezig te zijn. Als de chauffeur bij de container kan komen en zonder belemmeringen op de vrachtwagen kan zetten, kan hij de container naar behoren meenemen.

Kan ik mijn bestelling annuleren/heb ik herroepingsrecht?

Ja, tot de datum en tijd die waarop de container wordt geleverd kunt u de bestelling annuleren. Dit kan -zonder opgave van reden en kostenloos-  telefonisch via de klantenservice of per email (24/7). Het door u betaalde bedrag wordt dan binnen 5 dagen op uw rekening teruggestort.

Waarom mag ik de container tot 20 cm boven de rand vullen?

Hiervoor zijn twee redenen:

Veiligheid: wij willen voorkomen dat het afval tijdens transport van de wagen af valt met alle gevolgen van dien.

Kosten: u betaalt een all-in tarief voor uw bouwcontainer van bijvoorbeeld 6 m3. Indien deze wordt gevuld met een 'kop erop' van nog eens 2 m3 kan dat financieel gezien niet uit.

Indien de chauffeur bepaald dat de container te hoog is geladen en niet veilig kan worden meegenomen, zijn wij genoodzaakt daar een loze rit voor te bereken a € 75.- (ex. BTW).

Leveren jullie ook op zaterdag?

Wij adviseren om de container op vrijdagmiddag te laten leveren zodat u zaterdag meteen aan de slag kunt. Hiermee voorkomt u een weekendtoeslag.

Wordt er een afdekzeil geleverd bij de container?

Nee er wordt geen afdekzeil meegeleverd bij de container. Indien u -om welke reden ook- vindt dat een afdekzeil nodig is adviseren wij u om zelf een afdekzeil aan te schaffen bij een bouwmarkt. Let er op dat u het afdekzeil van de container verwijderd, voordat deze wordt afgevoerd (mits u het afdekzeil wilt bewaren).

Is er een uitzondering voor het herroepingsrecht?

Ja, voor de diensten die Afval.nl uitvoert geldt de uitzondering van het herroepingsrecht: Diensten die binnen de bedenktijd (14 kalenderdagen) volledig zijn uitgevoerd. De uitzondering geldt alleen indien de dienst van start is gegaan met uitdrukkelijke instemming van de consument die hierbij verklaard heeft afstand te doen van zijn herroepingsrecht. Zie artikel 10.3 in de algemene voorwaarden.

Kliko of rolcontainer huren voor uw bedrijfsafval?

Bent u op zoek naar een afvalbedrijf die met een vaste frequentie uw bedrijfsafval komt inzamelen? 

Dit kan eenvoudig en voordelig via MKB-afval.nl.

Heeft u al een inzamelaar? Dan is het zeker de moeite waard om te vergelijken. Dit kan een besparing van € 700,00 per jaar opleveren. 

Wat bedoelt Afval.nl met 9 – 10 m3 dichte container?

De afsluitbare 9 en 10 m3 containers worden door elkaar gebruikt en kunnen dus afwijken. Wij hebben de tarieven hierop afgestemd. 

English speaking customer service?

Yes, we also speak English

Nieuwe container bestellen of omwisselen

Bij uw eerste bestelling heeft u een e-mail van ons ontvangen met een wachtwoord. Met dit wachtwoord kunt u inloggen in uw persoonlijke Afval.nl account, via www.afval.nl. Met dit account kunt u een container laten ophalen of laten wisselen. Ben u ingelogd? Dan kunt u klikken op: ophalen of wisselen. In het scherm dat u dan te zien krijgt, ziet u alle containers die u op dit moment gehuurd heeft. Ook ziet u dan twee blauwe icoontjes; een pijltjesteken en een vrachtauto.

Klikt u op het pijltjesteken, dan laat u daarmee eerst uw container ophalen en kunt u een nieuwe container laten plaatsen. U kunt bij de nieuwe plaatsingsopdracht ook kiezen voor een ander afvalsoort of ander formaat van de container.

Klikt u op het blauwe icoontje van de vrachtauto, dan laat u daarmee alleen de container ophalen. Wenst u toch ook een nieuwe container, dan kunt u via de homepage in uw persoonlijke account klikken op: container huren.

Als u een container wilt laten ophalen of omwisselen, dan kunt u bij beiden weer de gewenste dag en tijd invoeren. Mocht het u niet lukken via uw persoonlijke afval.nl account, kunt u op werkdagen tussen 08:00 uur en 17:00 uur contact opnemen met onze klantenservice via chat, WhatsApp, telefoon of e-mail.

Indien uw vraag en antwoord hier niet bij staat of u twijfelt over de afvalsoorten die niet via Afval.nl worden afgevoerd? Bel onze deskundige klantenservcie  088 - 472 15 00.